Vážení pacienti,
využijte možnost objednání se na vyšetření.
Objednat se můžete nejpozději den předem, objednání Vám musí být potvrzeno!
Objednat se můžete osobně, telefonicky na čísle dané ambulance nebo 725 725 485, formou SMS na toto číslo i emailem na adrese ambulance.irsakova@email.cz.
V případě objednání termínu cestou SMS nebo emailem termín platí pouze v případě, že Vám bude potvrzen odpovědí formou SMS či emailem.
Po příchodě do čekárny se hlaste u sestry. V případě, že jste objenání, budete do ambulance pozváni ihned, jak jí opustí právě vyšetřovaný pacient.
Objednaní pacienti mají přednost dle termínu i když se dostaví do čekárny později než pacient neobjednaný!!!
Akutní, život ohrožující stavy mají přednost VŽDY! Tedy i před objednaným pacientem. O závažnosti stavu rozhoduje lékař.
Děkuji za pochopení.
xx
POZOR! Pravidla při vystavování dokladů o pracovní neschopnosti.
Na základě stávajících platných zákonů si Vás dovoluji upozornit, že vystavování neschopenek je povinností každého lékaře, který usoudil, že zdravotní stav vyžaduje pracovní neschopnost (PN). V minulých letech bylo obvyklé, že PN vystavoval pouze obvodní lékař. Pokud navštívíte specializovaného lékaře se svým zdravotním problémem a v souvislosti s tímto problémem by měla být vystavena PN, žádejte toto ihned na místě – u specialisty. Vystavení PN je jeho zákonem danou povinností. Pokud Vás kterýkoli lékař (kromě lékaře RZP a LSPP) po ošetření posílá pro vystavení „neschopenky“ k praktickému obvodnímu lékaři, neplní své zákonné povinnosti, zjednodušuje si práci, nutí Vás cestovat mezi ordinacemi a čekat v další čekáně a v neposlední řadě zbytečně platit regulační poplatky. Pokud vystavení neschopenky tento lékař odmítne, je povinen Vám o této skutečnosti vystavit písemné potvrzení.
Od 01.01.2009 zákon zakazuje provádět lékaři posuzování zdravotního stavu nad rámec rozsahu své odbornosti – za porušení tohoto zákazu stanovuje vysoké finanční pokuty.
V případě, že by jste žádali vystavení PN po obvodním lékaři, do kterého kompetence nespadá rozhodovat o specializovaných problémech, nutili by jste ho porušovat zákon.
Příklad: když máte ortopedický nebo chirurgický problém (zánět kloubu, zlomená ruka) je povinen Vám ortoped (chirurg atd.) při návštěvě v jeho ambulanci v případě, že uzná, že nejste schopen vykonávat práci, neschopenku ihned vystavit. Pokud toto odmítne, žádejte o tom písemné potvrzení s odůvodněním odmítnutí.
Informace k registraci u praktického lékaře:
Pokud jste registrováni u lékaře, dle platného zákona je možné realizovat změnu registrace k novému lékaři nejdříve 3 měsíce po registraci u lékaře předchozího. Tedy kupříkladu, když jste se u lékaře registrovali v dubnu a chcete z jakéhokokliv důvodu být pacientem jiného lékaře, u dalšího lékaře je možné se registrovat již prvního července.
Když máte zájem o změnu praktického lékaře, je nutné se dostavit k novému lékaři, kterého jste si vybrali a zde se zaregistrovat (podepsat registrační lístek). Nový lékař si oficiálně od předchozího lékaře vyžádá Vaši zdravotní dokumentaci. K předchozímu lékaři již nemusíte chodit. Předchozí ani nový lékař nesmí podmiňovat Vaší registraci jakoukoliv skutečností. Zabraňuje tím zákonem dané svobodné volbě lékaře. Lékař od něhož jste se odhlásili je povinen v co nejkratší době po vyžádání novým lékařem poskytnout tomuto zákonem stanovenou formou požadovanou zdravotní dokumentaci a NENÍ oprávněn požadovat uvedení důvodu proč jste se hlásil k jinému lékaři. Podpis registračního lístku u nového lékaře je vyjádřením Vaší SVOBNODNÉ vůle a momentem Vaší registrace u nového lékaře se AUTOMATICKY RUŠÍ Vaše registrace u lékaře předchozího. Tímto vzniká novému lékaři nárok na Vaší zdravotní dokumentaci. V žádném případě tímto NEJSTE registrováni u dvou lékařů a NEJDENÁTE protiprávně.